وین ایران، هیجانی دیگر اردیبهشت 89 - موجودات زنده
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موجودات زنده

 
                                                                                      گران قیمت ترین حیوانات دنیا 

گران قیمت ترین حیوانات دنیا

Bengal Cat for $800-$3000

گربه ی بنگالی $???-$????


بوزینه ی ژاپنی  $3500  

Japanese Macaques for $3500

بوزینه ی ژاپنی $????

میمون موش خرمایی$4000  

Squirrel Monkey for $4000

میمون موش خرمایی$????

بقیش تو ادامه مطلبه(نظر یادتون نره)

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/2/14ساعت 1:23 عصر توسط امیر پویا خطابخش نظرات ( ) |
وین ایران، هیجانی دیگر

عجیب ترین ماهی دنیا که می خندد و دست و پا دارد

اکسولوتل مخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به “ماهی راه رونده مکزیکی” مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعا دوزیست است.



 


اکسولوتل فقط هر دو یا سه روز یکبار نیاز به غذا دارد. غذای آنها تشکیل شده از بچه قورباغه(لارو قورباغه)، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک همچنین گوشت خام چرخ کرده را نیز میتوانند بخورند.
 

آکواریومی که شامل اکسولوتل باشد باید حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق و بین 14 تا 20 درجه سانتیگراد دما داشته باشد. هیچ ماهی دیگری نباید در آکواریوم باشد چون ازطرف اکسولوتل مورد حمله قرار گرفته، خورده یا زخمی میشود، همچنین اگر تعداد زیادی اکسولوتل در تانک باشد حتما با هم درگیر میشوند.

 

بقیش تو ادامه مطلبه(نظر یادتون نره)

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 89/2/10ساعت 1:39 صبح توسط امیر پویا خطابخش نظرات ( ) |
وین ایران، هیجانی دیگر

1.بزرگ ترین حیوان؛ وال آبی رنگ این ویژگی را به خود اختصاص داده است. درازای این حیوان حدود 48/30 متر و وزن آن 50 تن است. متأسفانه شکار بی رویه صیادان امروزی نسل وال های آبی را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

2.بلند قدترین حیوان؛ زرافه با قدی حدود 1/6 متر (متوسط ارتفاع یک خانه دو طبقه( این امتیاز را از آن خود کرده است.

3.عمر طولانى؛ برخی جانوران عمر طولانى تری نسبت به انسان دارند. لاک پشت غول پیکر بیش از دویست سال عمر می کند.

4.کندترین پستاندار؛ سرعت حرکت و عمل خرس تنبل سه انگشتی حدود 5/91 متر در ساعت است.

5.سریع ترین پرنده؛ سویفت (swift) نام سریع ترین پرنده دنیاست. نوعی از آن که در آسیا زندگی می کند، می تواند با سرعتی بیش از 161 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این برابر سرعت قطارهای سریع السیر است.

6.بلندترین صدا؛ واحد اندازه گیری صدا «دسی بل» است، یک نهنگ آبی می تواند صدایی با قدرت 188 دسی بل در زیر دریا ایجاد کند. این صدا از فاصله 850 کیلومتری زیر آب شنیده می شود.

7.قهرمان میدان دو؛ قهرمان دو جانوران، یوزپلنگ است. این جانور می تواند با سرعتی معادل 8/99 کیلومتر در ساعت بدود. چنین سرعتی به او کمک می کند تا به راحتی بز کوهی را شکار کند. البته یوزپلنگ قادر به پیمودن مسافت زیاد با این سرعت نیست و زود خسته می شود.

8.عظیم ترین پرنده؛ شتر مرغ نمی تواند پرواز کند، یکی از علت های آن جثه ی عظیم اوست. این پرنده بیش از 44/2 متر قد و 150 کیلو گرم وزن دارد.

9.کوچک ترین پرنده؛ جثه ی آن به اندازه یک حبه قند است. این پرنده کوچک، مرغ مگس خوار زنبور عسلی نامیده می شود؛ زیرا بدن او به اندازه بدن یک زنبور عسل است. فاصله نوک او تا انتهای دم فقط 3/6 سانتی متر است. محیط زیست اولیه ی این پرنده کوباست.

10.مهاجرترین پرنده؛ طولانی ترین مسیر مهاجرت را در میان پرندگان، چلچله های دریای قطب شمال می پیمایند. مسیر مهاجرت این پرندگان بین قطب شمال و جنوب است. آن ها در هر سفر مسافتی حدود 19000 کیلومتر پرواز می کنند.عروس دریایی

11.درازترین مار؛ در ازای بدن آناکوندا (ncond( یا بوآی آبی که در مرداب ها و رودخانه های جنوب آمریکا زندگی می کند، به 11 متر می رسد. این مار سمی نیست، اما دور بدن طعمه خود حلقه می زند تا با فشار او را خفه کند.

12.بزرگ ترین خرطوم؛ دماغ فیل از قد یک انسان نیز بلندتر است و به 98/1 متر می رسد. فیل از دماغ دراز، یا خرطوم خود بهره ها می برد. او می تواند خرطوم خود را پر از آب کرده و با آن خود را استحمام کند. برداشتن غذا از روی زمین و شاخه های بلند درختان و قرار دادن آن در دهان از کارهای زیبا و هنری این حیوان است. فیل از خرطوم خود در مواضع دفاعی نیز استفاده می کند و دشمن را با آن به محاصره در می آورد.

13.اندازه حیوانات؛ هرچه از استوا به سمت قطب پیش می رویم اندازه برخی موجودات بزرگ تر می شود. پنگوئن، روباه، وال و ... از آن جمله اند.

14.بینایی گاو؛ گاو نر، کور رنگ است و فقط نسبت به حرکات شنلی در مقابل چشمان خود عکس العمل نشان داده و به خشم می آید. رنگ شنل تأثیری در این موضوع ندارد.

15.وزن موریانه؛ وزن کل موریانه های جهان ده برابر وزن کل انسان ها است.

16.ادرار موش؛ ادرار موش در زیر اشعه ماورای بنفش می درخشد. این امر به صیاد موش کمک می کند.

17.حرکت کانگورو؛ این حیوان اگرچه پاهایی قوی دارد و به سرعت می دود، ولی قادر به عقب راه رفتن نیست.

18.سمی ترین حیوان؛ سم نوعی عروس دریایی در کم تر از دو دقیقه قربانی خود را از پا در می آورد.

19.درصد مارهای سمى؛ تنها سی درصد از مارهای دنیا سمی هستند.

20.دشمن عقرب؛ عقرب ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیو اکتیو تأثیری بر آن ها ندارد. جالب این که جان عقرب ها را دو دشمن تهدید می کند؛ یک نوع پرنده ی سار و دیگری مگس.

 


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/1ساعت 11:54 عصر توسط امیر پویا خطابخش نظرات ( ) |
وین ایران، هیجانی دیگر


کد قالب جدید قالب های پیچک


وین ایران، هیجانی دیگر وین ایران، هیجانی دیگر